N-VA weegt op nieuw schoolreglement!

Op 1 juli 2014, over deze onderwerpen: Onderwijs

De N-VA-fractie heeft bij monde van gemeenteraadslid Wendy Godaert nog eens getoond dat ze effectief op het beleid kan wegen. Een eerste versie van het nieuwe schoolreglement voor de gemeentelijke scholen werd op haar vraag van de agenda van de gemeenteraad gehaald en herwerkt.

Wendy Godaert: “De eerste versie van dit reglement was helemaal niet toereikend en beantwoordde niet aan de veranderde maatschappij. Bovendien was voor de ouders belangrijke informatie niet opgenomen. Wij hadden dan ook heel wat opmerkingen en stelden daarom voor om het reglement te herwerken. Wij wilden daar zelfs in een aparte vergadering constructief aan meewerken. De bevoegde schepen had hier wel oren naar. Heel wat zaken die noodzakelijk en voor ons belangrijk waren werden meegenomen in het nieuwe reglement dat intussen door de gemeenteraad werd goedgekeurd. Het toont aan dat onze fractie een heel kritische waakhond is voor het beleid. Zonder ons zou in september een schooljaar gestart zijn met een reglement dat zowel inhoudelijk als tekstueel hiaten bevat. Ons onderwijs is ons wel meer waard dan dat!