Wordt nieuw fietspad Koning Albertstraat opnieuw opgebroken?

Dat het CD&V-bestuur van Het Nieuwsblad een dikke buis kreeg, kon u op de eerste bladzijde van ons magazine al lezen. Maar ook tijdens de gemeenteraden kunnen de toeschouwers samen met ons vaststellen dat er in de voorbereiding van de dossiers veel te weinig tijd wordt gestoken.

De agenda van de gemeenteraad van eind februari bevatte amper vijf punten. Eén daarvan was het aanvullend gemeentelijk verkeersreglement voor het nieuw aangelegde fietspad in de Koning Albertstraat (gedeelte tussen de Ninoofsesteenweg en de Daalbeekstraat). Na tussenkomst van de N-VA werd het nieuwe reglement echter onmiddellijk van de agenda gehaald. Reden? Door de fietspaden aan te duiden met gebodsborden D10 (die intussen reeds geplaatst werden) en niet met D7 voldeed de gemeente niet meer aan de subsidievoorwaarden en dreigde ze de volledige subsidie van ongeveer 280 000 euro te moeten terugbetalen. Gelukkig was er de N-VA!

Nog opmerkelijker was de vaststelling die wij deden bij het nalezen van de verslagen van het schepencollege. Zonder opmerkingen werd daar akte genomen van de planning van de Vlaamse Milieumaatschappij voor 2017. En weet u wat daar werd voorzien? Het nieuw aangelegde fietspad zou moeten opengebroken worden voor de aanleg van een gescheiden riolering! Toen de N-VA ook dat opmerkte hoorden de burgemeester en schepenen het zelfs in Roosdaal donderen.