Wendy Godaert vertegenwoordigt N-VA Roosdaal op lijst Vlaams Parlement

Op 3 januari 2024, over deze onderwerpen: Activiteiten - Afdelingswerking, Verkiezingen 2024

Wendy Godaert zal in juni 2024 de 17e plaats innemen op de verkiezingslijst voor het Vlaams Parlement. "Bij de vorige Vlaamse verkiezingen van mei 2019 konden we vanuit onze afdeling jammer genoeg geen kandidaat afvaardigen, maar voor de volgende verkiezingen dus wel", aldus voorzitter Johan Billiet. “En met Wendy op de lijst, zien we een mooie kans om onze afdeling op de kaart te zetten en om de Roosdaalse N-VA-kiezers een stem te geven.”

Lijsttrekker Ben Weyts trekt naar de verkiezingen met een ijzersterke ploeg van vaste waarden en nieuwe gezichten en Wendy Godaert (48 jaar) zal als nieuwkomer op de lijst van de Vlaamse verkiezingen een 17e plaats innemen. Zij wordt onder andere omringd door Jason Broodcoorens (Gooik), Berdien Van Den Abeele (Liedekerke), Lien De Slagmeulder (Lennik) en Arno De Paepe (Ternat).

Wendy Godaert studeerde als 20-jarige af als leerkracht en is sindsdien aan de slag gegaan in het onderwijs als leerkracht en waarnemend directeur. Bij de Vlaamse Overheid volgt zij nu achter de schermen onderwijsdossiers op. Op politiek vlak zetelt ze als gemeenteraadslid, waar ze al bijna 12 jaar op een kritische en constructieve manier de dossiers rond onderwijs, veiligheid en Vlaams karakter fileert. Daarnaast is ze lid van de deontologische commissie voor de gemeente en heeft ze ook een verleden in het arrondissementeel bestuur N-VA Halle-Vilvoorde.

“Het is voor mij een eer om voor onze Roosdaalse N-VA-afdeling en voor onze Roosdaalse inwoners een afgevaardigde te zijn en een plaats te hebben op de lijst voor het Vlaams Parlement. Ik zal dan ook mijn uiterste best doen om onze inwoners te vertegenwoordigen op Vlaams niveau.  Veiligheid, uitmuntend onderwijs en het behoud van ons Vlaams karakter… het houdt onze inwoners bezig en het zijn ook voor mij belangrijke speerpunten. We moeten met z’n allen streven naar meer Vlaamse welvaart, want een gezonde economie is het fundament voor kwalitatieve zorg, leefbare pensioenen, uitmuntend onderwijs en een sterk veiligheidsbeleid. Ik hoop alvast met de steun van onze inwoners en bij uitbreiding deze van de Vlaams-Brabander, mee een nieuw hoofdstuk voor Vlaanderen te kunnen schrijven”, aldus Wendy Godaert.