Verkeerslichten voor fietsers aangepast op Ninoofsesteenweg

Op 9 september 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit - Openbare Werken

Bij één van zijn vele fietstochten stelde N-VA-gemeenteraadslid Luc Vanhalme vast dat het voor fietsers haast onmogelijk was om veilig de Ninoofsesteenweg over te steken. Na het indrukken van de aanvraagknop was het, zoals je op bijgaande foto’s kan vaststellen, onmogelijk om de kleur van de fietsverkeerslichten op te volgen. De aanvraagknop stond immers pal onder het verkeerslicht dat veel te hoog werd aangebracht. Na zijn tussenkomst bij het Agentschap Wegen & Verkeer (AWV) werd er met zijn opmerking wel degelijk rekening gehouden en werd een bijkomend verkeerslicht, ter hoogte van de drukknop, aangebracht.
Ook de afstelling van de voetgangerslichten aan het Schoon Verbond bleek niet zoals het voor een veilige voetgangersoversteek zou moeten. Daar stelden de N-VA-gemeenteraadleden Luc Vanhalme en Linda Van den Eede samen vast dat na het indrukken van de voetgangersknop er wel groen licht kwam aan het eerste wegvak maar er op de middenberm moest gewacht worden want dat licht bleef constant rood. Na contact met AWV werd ook aan deze onveilige situatie verholpen.
We blijven ook de andere problemen met de verkeerslichten en de kruispunten opvolgen.