Hoe tevreden zijn de inwoners uit Roosdaal?

Aan de hand van de gegevens uit bovenstaande grafiek mogen we stellen dat onze inwoners minder tevreden zijn dan de gemiddelde inwoners in Vlaanderen. “Veel van die gegevens zijn voor ons geen verrassing”, zegt gemeenteraadslid Wendy Godaert. “Dat onze loketdiensten opvallend zwakker scoren, is een jammerlijk gegeven. Temeer omdat onze fractie al sinds 2020 pleit voor de inrichting van een snelbalie, die een vrije inloop in het gemeentehuis opnieuw mogelijk maakt na de coronacrisis. Dat voorstel botste helaas op een ‘neen’ van de huidige meerderheid.

Tijd voor verandering!

Gemeenteraadslid Linda Van Huylenbroeck: “Slechts 21 procent van de bevraagden geeft aan vertrouwen te hebben in het gemeentebestuur … een zeer pover resultaat. Daarmee scoort Roosdaal veel zwakker dan het Vlaamse gemiddelde. Het huidige bestuur heeft het dus niet beter gedaan dan tijdens de vorige legislatuur, een legislatuur waarin ze zichzelf opnieuw in volledige meerderheid opvolgden. Voor ons is het tijd voor verandering. Voor u ook?”

Ook de tevredenheid over de digitale diensten stemt tot nadenken”, zegt gemeenteraadslid Kristof Cooreman. “We leven steeds meer in een digitaal tijdperk. Het is dus als lokaal bestuur niet het moment om de digitale boot te missen.”

Stilstaan is achteruitgaan

Of onze gemeente erop vooruitgaat ten opzichte van de bevraging van 2020? Helaas niet! Op alle bevraagde domeinen scoren we zwakker dan in 2020. “Wij kunnen u jammer genoeg niet verrassen met de cijfers hieronder. In onze eerdere huis-aan-huisbladen kon u lezen dat de financiële toestand van onze gemeente er niet beter op wordt, integendeel. De financiële schuld per inwoner is ten opzichte van drie jaar geleden maar liefst bijna verdubbeld!”, zegt gemeenteraadslid Linda Van den Eede.

Zeg nu zelf, u verdient beter!

De gemeentemonitor voor de gemeente Roosdaal is te vinden door op deze link te klikken!