Speelpleintje aan standbeeld Dikke van Pamel moet beter en veiliger

Op 6 februari 2021, over deze onderwerpen: Cultuur - Jeugd - Sport - Bibliotheek, Gemeenteraad, Pamel

Het speelpleintje aan het standbeeld van de Dikke van Pamel aan de Dender zag er, mede door de slechte weersomstandigheden na nieuwjaar, erbarmelijk uit. Jammer voor een pleintje dat pas opnieuw werd aangelegd. De speeltuigen zien er goed uit, maar de grond was een echte modderpoel en het uitzicht was niet uitnodigend om te spelen. Bovendien kunnen er ook vraagtekens geplaatst worden bij de veiligheid van het hele pleintje, omdat langs het fietspad en de straatkant een omheining ontbreekt.

Gemeenteraadslid Linda Van Huylenbroeck: “Wij hebben hierover onze bezorgdheid geuit tijdens de gemeenteraad van januari. De bevoegde schepen antwoordde dat zij met onze bezorgdheid rekening zal houden en het speelpleintje onder handen zal nemen. Hopelijk kunnen onze kinderen zich snel ten volle uitleven op een goed onderhouden en veilig speelpleintje.”