N-VA vraagt meer coördinatie bij aanduiden wegomleggingen.

Op 6 mei 2022, over deze onderwerpen: Borchtlombeek, Mobiliteit - Openbare Werken, Strijtem

In Roosdaal worden momenteel op verschillende plaatsen wegenwerken uitgevoerd. In de Koning Albertstraat in deelgemeente O.L.Vr.Lombeek wachten nog enkele randafwerkingen maar de weg is er zeker berijdbaar. Voor de bewoners van de Kleistraat in Borchtlombeek is intussen het grootste leed geleden en zij zitten niet meer op hun eiland sinds het kruispunt van de Kerkstraat met de Stampmolenstraat terug ‘open’ is.

Door de gelijktijdige aanvang van de werken in de Lostraat/Profetenstraat, in deelgemeente Pamel, zijn Borchtlombeek en Strijtem voor de inwoners van Kattem niet gemakkelijk meer bereikbaar. Met de wegenwerken in de Ramerstraat, deelgemeente Strijtem, in het vooruitzicht zullen zich ook daar weer problemen van bereikbaarheid stellen.

Dat omwonenden bij wegeniswerken door een zure appel moeten bijten beseffen we allemaal. Niemand kan wegen herstellen zonder overlast voor omwonenden en weggebruikers. Maar we verwachten dan ook van het gemeentebestuur dat de wegomleggingen zeer goed worden aangeduid én op elkaar worden afgestemd. En hier wringt nu zeker het schoentje. De inwoners van Kattem kregen een uitgebreid omleggingsplan dat op 2 mei zou ingaan en waarbij de Reusestraat en de Herststraat tijdelijk eenrichtingsstraten zouden worden. Als op 5 mei blijkt dat er aan het begin van de Herststraat nog geen enkel signalisatiebord is geplaatst dan is dat om moeilijkheden vragen. Het ontbreken van de aangekondigde borden in één straat zorgt dan ook voor heel wat begrijpelijke wrevel aangezien automobilisten komende uit de Lostraat in deze smalle straat rekening houden met onverwachte tegenliggers. ‘ besluit N-VA-fractievoorzitter Linda Van den Eede.