N-VA kritisch over ruimtelijk beleid gemeentebestuur

Op 5 juni 2021, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Ruimtelijke Ordening - Wonen, Strijtem

Tijdens de gemeenteraad van mei bevroeg N-VA Roosdaal het schepencollege over de toekenning van een omgevingsvergunning voor het slopen van een meergezinswoning en het heropbouwen van één zone-eigen en vijf zonevreemde eengezinswoningen op de hoek van de Heidestraat en de Reigersbaan in Strijtem.

Ondanks de goedkeuring door het schepencollege weigerde de deputatie de omgevingsvergunning. “Dit dossier startte al in 2017, tijdens de vorige bestuursperiode, toen de gemeenteraad gevraagd werd om voor dit project een rooilijn goed te keuren. De meerderheid hield toen geen rekening met de gefundeerde argumenten van de N-VA en keurde het dossier goed”, legt gemeenteraadslid Wendy Godaert uit. Tot begin dit jaar gebeurde er evenwel niets rond dit dossier. Daarom moest er een nieuwe omgevingsvergunning worden aangevraagd. Het college keurde de aanvraag opnieuw goed en daarop stelde de N-VA tijdens de gemeenteraad van mei een aantal vragen over dit dossier.

"Dat onze vragen en opmerkingen terecht waren, bleek uit het antwoord van de burgemeester. Het college had de omgevingsvergunning inderdaad toegekend, maar de secretaris-generaal van het departement Omgeving was daartegen in beroep gegaan”, besluit fractievoorzitter Linda Van den Eede. Intussen heeft de deputatie zich uitgesproken en de omgevingsvergunning op grond van volgende overtredingen alsnog geweigerd.