Gemeenteraadslid Michel Hemmeryckx (61) verliest strijd tegen kanker

Gemeenteraadslid Michel Hemmeryckx (N-VA) uit Onze-Lieve-Vrouw-Lombeek is op 61-jarige leeftijd overleden. Hij verloor de strijd tegen kanker. De man stond gekend als een gedreven bijdrager tot het Lombeekse verenigingsleven.

Michel werd op 1 augustus 1953 geboren in Ukkel maar bracht het grootste deel van zijn leven in Lombeek door, waar hij ook opgroeide. De man is ondermeer de oprichter van de jaarlijkse Hoekfeesten en hielp verder ook mee aan het organiseren van andere sociale, culturele en ludieke evenementen. Ook de Herboommolen, beter gekend als de Molen van Kapitein Zeppos, en de daaraan verbonden festiviteiten lagen hem nauw aan het hart. Alles wilde hij in het werk stellen om de Lombekenaren dichter bij elkaar te brengen. Daarom stapte hij eind vorige eeuw in de politiek en was hij sinds 1995 gemeenteraadslid, om de belangen van Lombeek te verdedigen. Dat combineerde hij met zijn job bij Colruyt.

Jaren gevochten

Enkele jaren geleden werd bij Michel kanker vastgesteld waardoor het met zijn gezondheid op en af ging, maar begin dit jaar begon zijn toestand snel achteruit te gaan en de laatste weken voor zijn dood waren zwaar waardoor hij uiteindelijk de strijd verloor. Hij overleed op donderdag 26 februari in het Onze-Lieve-Vrouwziekenhuis van Aalst. Michel laat een vrouw, vier kinderen en zeven kleinkinderen na. De herdenkingsplechtigheid vindt plaats op zaterdag 7 maart om 10 uur in de Onze-Lieve-Vrouwekerk van Onze-Lieve-Vrouw-Lombeek.

BRON: Het Laatste Nieuws