Boekenverkoop Kom Op Tegen Kanker

Op 4 november 2015, over deze onderwerpen: Cultuur - Jeugd - Sport - Bibliotheek, Gemeenteraad

In tegenstelling met wat in bepaalde media wordt beweerd keurde onze fractie de boekenverkoop ten voordele van Kom op tegen Kanker unaniem mee goed. Net zoals voorgaande jaren steunen wij dit voorstel, daar wij de actie een warm hart toedragen. Maar dit jaar dienden wij als fractie tijdens de gemeenteraad een voorstel in dat ook ten goede komt van onze schoolgaande kinderen. Naar aanleiding van een oproep door de juffen en de ouderraad van Triangel Lombeek aan alle ouders om boeken te schenken ten voordele van de opstart van een schoolbibliotheek stelden wij tijdens de gemeenteraad voor om voorafgaand aan de boekenverkoop tijdens “November – cultuurmaand – 2015”, de juffen van onze basisscholen eerst een keuze te laten maken uit de jeugdboeken om die te gebruiken om samen met de kinderen en de ouderraad om in hun eigen school of wijkafdeling een schoolbibliotheek op te starten.  De boeken voor volwassenen en de overblijvende jeugdboeken zouden dan wel verkocht kunnen worden ten voordele van Kom op tegen Kanker. Een mooi compromis zouden wij zo zeggen. De ouderraad, de juffen en de kinderen tevreden en wij steunen nog steeds Kom op tegen Kanker. Jammer dat de gemeenteraad dit constructieve voorstel niet steunde.