Bestuursleden N-VA Roosdaal verkozen in hogere partijorganen

Op 5 april 2021, over deze onderwerpen: Activiteiten - Afdelingswerking

Tijdens de partijraad van maart werden enkele bestuursleden van N-VA Roosdaal verkozen in de overkoepelende partijechelons.

Johan Billiet werd verkozen in de statutencommissie en de tucht- en verzoeningscommissie. De statutencommissie evalueert constant de statuten van de partij en zorgt ervoor dat die met hun tijd meegaan. Ook conflicten rond interpretaties van statuten worden door hen behandeld. De tucht- en verzoeningscommissie tracht te bemiddelen wanneer er problemen zijn binnen bepaalde afdelingen die onoplosbaar lijken. Ze oordeelt ook over een mogelijke schorsing of uitsluiting van leden na al dan niet strafbare en immorele zaken.

Linda Van den Eede werd opnieuw verkozen in het partijbestuur, dat zich wekelijks uitspreekt over de richting van de partij. Beide bestuursleden zetelen ook in de partijraad. Dat is, na het algemeen ledencongres, het hoogste orgaan van de partij. Het bepaalt de krachtlijnen van de werking van de N-VA.