Alles netjes op het BK wielrennen?

Op 28 juli 2021, over deze onderwerpen: Milieu - Omgeving - Energie, Pamel

Het was een welgekomen verademing dat onze gemeente op 25 juli nog eens een massa volk mocht ontvangen als aankomstplaats voor het Belgisch Kampioenschap wielrennen voor de nieuwelingen.

Een mooi en selectief parcours, een warme zomerdag, uitgelaten supporters en dus een unieke kans om Roosdaal op de kaart te zetten en zijn toeristische troeven uit te spelen. Helaas werden we zowel langs het parcours als in de aankomstzone geconfronteerd met heel wat terechte bemerkingen van de talrijke toeschouwers. De niet onderhouden groenperken en overvolle vuilnisbakjes gaven een schabouwelijke indruk. Meermaals hebben de N-VA-gemeenteraadsleden het gebrekkige groenonderhoud in de straten, op de kerkhoven, in de bloembakken, op de pleinen en aan de overal geplaatste zitbanken aangekaart. Helaas zien we niet veel beterschap. Om die reden maken wij bij de aanleg van nieuwe wegen ook steeds de opmerking dat ‘groen’ niet alleen mooi op de plannen moet staan.

Het wordt hoog tijd dat het schepencollege een structurele oplossing voor het steeds weerkerend probleem uitdoktert. Als het niet met eigen personeel kan, dan moet de gemeente zo vlug mogelijk afwegen of de uren van het sociale-economiebedrijf ‘Pro Natura’ uitgebreid kunnen worden. Want op deze manier krijgt de Roosdaalse tagline ‘Er Groeit Iets’ wel een wrange nasmaak.