Gele Doos

Op 20 mei 2023, over deze onderwerpen: Burgerzaken, Politie - Veiligheid

De Eerstelijnszone Pajottenland lanceerde in samenwerking met de gemeentebesturen van Bever, Galmaarden, Gooik, Herne, Lennik, Roosdaal en Ternat de gele doos voor thuiswonende 80-plussers. Daarmee ziet N-VA Roosdaal opnieuw één van haar agendapunten gerealiseerd.

Kristof Cooreman (gemeenteraadslid N-VA): “De gele doos is een herkenbare bewaardoos waarin alle nodige medische gegevens in de koelkast bewaard worden. De hulpdiensten weten dat ze hier moeten gaan zoeken naar informatie die van levensbelang kan zijn en door deze op de algemeen afgesproken plaats te verzamelen, verliezen de hulpdiensten geen tijd. We zijn tevreden dat we dit dossier onder de aandacht gebracht hebben tijdens de gemeenteraad. Echter hadden we nog een uitbreiding naar andere bevolkingsgroepen willen zien, want het zijn niet alleen thuiswonende 80-plussers voor wie dergelijke doos handig zou kunnen zijn. Maar de eerste stap is gezet, en we kijken dan ook uit naar de uitbreiding van het systeem.”