N-VA naar Raad Van State voor samenstelling politieraad

Op 1 maart 2013

Het ziet er naar uit dat de nieuwe politieraad voor de zone TARL (Ternat/Affligem/Roosdaal/Liedekerke) niet snel geïnstalleerd zal geraken.

N-VA Roosdaal trekt naar de Raad van State om een beslissing van de deputatie ongedaan te maken. Nochtans had de deputatie de partij gelijk gegeven. De N-VA had gevraagd de verkiezing van de politieraad ongedaan te maken omdat CD&V nog wijzigingen had aangebracht aan haar kandidaturen na het afsluiten van de indieningsperiode. 'Wij hadden een gedeeltelijke ongeldigverklaring gevraagd', zeggen Linda Van den Eede en Kristof Cooreman van N-VA.

'Onze voordracht voldeed aan alle voorschriften. De deputatie oordeelde echter, na verslag van gedeputeerde Tom Dehaene (CD&V), dat de volledige verkiezing moest worden overgedaan. Wij vinden het echter niet logisch dat de verkiezing van onze twee kandidaten, Staf Van Den Bosch en Kristof Cooreman, ook ongeldig werd verklaard. Het is niet omdat één leerling zich heeft misdragen, dat de hele klas moet gestraft worden.'

En dus stapt de partij naar de Raad van State. Op die manier hoopt de partij een derde mandaat uit de brand te slepen.