N-VA kiest vrouwelijke provinciale lijsttrekkers

Op 2 juni 2012

In het district Leuven schuift N-VA Sonia Van Laere (49) uit Huldenberg naar voren, in district Tienen staat Lucia Dewolfs (54) uit Tienen op de eerste plaats. Hilde Kaspers (52) uit Diest trekt de lijst in dat district en voor Vilvoorde is Lena Ghysels (52) uit Kapelle-op-den-Bos de sterke vrouw. Voor Halle rekent de partij op huidig provincie- en gemeenteraadslid Linda Van den Eede (62) uit Roosdaal.

N-VA wil van de vijf vrouwelijke lijsttrekkers de boegbeelden maken van de provinciale campagne. Ze staan volgens de partij voor de kracht van de verandering, die ze ook op provinciaal niveau wil doorvoeren.

Linda Van den Eede, gepensioneerd leerkracht, is momenteel het enige provincieraadslid voor N-VA. "Maar we gaan voor een verdubbeling", grapt ze. "Ik wil me inzetten voor deze ploeg, want het provinciale niveau is dringend aan hervorming toe. Het terugbrengen van het aantal leden van de provincieraad van 84 naar 72 is alvast een goede stap, maar er moet nog veel meer gebeuren. Ik hoop dus dat we met deze ploeg een mooi resultaat kunnen neerzetten."