“Nu nadenken over toekomst Lombeekse zalen!”

Op 30 maart 2013

N-VA Roosdaal wil de gemeenteraad dringend doen nadenken over de toekomst van zowel de Lombeekkring als ‘Den Broebel’ in O.L.Vr.Lombeek. Daarom bracht het bij monde van gemeenteraadslid Linda Van Huylenbroeck dit probleem ter sprake op de gemeenteraad van afgelopen donderdag. N-VA is tevreden dat het in dit dossier een voortrekkersrol kan spelen.

Linda Van Huylenbroeck (N-VA): “Het is iets waar onze fractie al een tijdje over nadenkt. Beide gebouwen zijn absoluut niet meer in goede staat en een herbestemming lijkt ons nodig. Gezien de erfpachtovereenkomst met ‘Den Broebel’ volgend jaar afloopt  krijgen we daardoor nu een uitgelezen kans. Een herbestemming voor beide gebouwen kan een duw in de rug zijn van zowel de school als het verenigingsleven in O.L.Vr.Lombeek. We zijn tevreden dat de CD&V-meerderheid oren had naar ons voorstel.”

Over wat die herbestemming dan moet zijn, ook daar heeft N-VA Roosdaal een uitgesproken mening over. Een mening die overigens breed wordt gedragen, zo bleek in de gemeenteraad.

Linda Van Huylenbroeck (N-VA): “In onze visie worden in de ‘Lombeekkring’, na een grondige renovatie, een refter en eventueel extra klaslokaaltjes gemaakt voor de school. Die breidt immers nog steeds uit en die aanpassingen zouden het infrastructureel probleem oplossen. Alle andere evenementen die nu ook in de ‘Lombeekkring’ doorgaan kunnen daarna perfect in een gerenoveerde ‘Den Broebel’. Die functie van voetbalkantine is bij gebrek aan een voetbalploeg immers al een tijdje voorbijgestreefd. Maar de locatie heeft wel de ruimte, de parking, de faciliteiten. Het is een win-win situatie voor beide bestemmingen.”

Voor meer informatie

Linda Van den Eede                                       en                    Linda Van Huylenbroeck

Fractievoorzitter N-VA                                                            Gemeenteraadslid N-VA

linda [at] vandeneede.com                                                           willinda [at] telenet.be